انسان مجهولی است که تا حل نشو د هیچ اندیشه ای رشد نخواهد کرد.(حجت الاسلام نیازی) آخرین مطالب
نويسندگان چهار شنبه 26 تير 1398برچسب:عرقیات , ادویه جات , گیاهان دارویی , انواع روغن ها , انواع دمنوش ها , اقلام ارگانیک غذایی , کرم های طبیعی , دارو های تضمینی برای لاغری چاقی , :: 11:11 بعد از ظهر :: نويسنده : انسان
محصولات طبیعی و گیاهان دارویی اقلام ارگانیک غذایی عرقیات سنتی انواع ادوی جات (آسیاب شده دستی و کاملا خالص) انواع روغن های درمانی و خوراکی انواع دم نوش ها برای تمامی مزاج ها مواد بهداشتی و آرایشی (انواع کرم های دست ساز طبی ) و.... تحت اشراف حجت الاسلام و المسلمین استاد نیازی طرف قرار داد با اداره پست ایران (ارسال به تمام نقاط کشور) از محصولات ما دیدن بفرمایید صفحه رسمی سفارش و خرید کالاهاhttp://ebazar.post.ir/shops/5904?ps=27&si=5904&sb=1&sd=2&pn=1 صفحات رسمی ما در اپلکیشن های تلگرام ، اینیستاگرام ، ایتا و سروش چهار شنبه 26 تير 1398برچسب:عرقیات , ادویه جات , گیاهان دارویی , انواع روغن ها , انواع دمنوش ها , اقلام ارگانیک غذایی , کرم های طبیعی , دارو های تضمینی برای لاغری چاقی , :: 11:8 بعد از ظهر :: نويسنده : انسان
محصولات طبیعی و گیاهان دارویی اقلام ارگانیک غذایی عرقیات سنتی انواع ادوی جات (آسیاب شده دستی و کاملا خالص) انواع روغن های درمانی و خوراکی انواع دم نوش ها برای تمامی مزاج ها مواد بهداشتی و آرایشی (انواع کرم های دست ساز طبی ) و.... تحت اشراف حجت الاسلام و المسلمین استاد نیازی طرف قرار داد با اداره پست ایران (ارسال به تمام نقاط کشور) از محصولات ما دیدن بفرمایید صفحه رسمی سفارش و خرید کالاهاhttp://ebazar.post.ir/shops/5904?ps=27&si=5904&sb=1&sd=2&pn=1 صفحات رسمی ما در اپلکیشن های تلگرام ، اینیستاگرام ، ایتا و سروش پنج شنبه 18 بهمن 1392برچسب:نقد نظريه مشروعيت مردمي ولايت فقيه مشروعيت ولايت فقيه در نظام سياسي اسلام, :: 10:55 بعد از ظهر :: نويسنده : انسان
نقد نظريه مشروعيت مردمي ولايت فقيه
|
رابطه قرآن با فیزیک و ... |
به این موضوع واقفیم که هیچ کس قادر به رسیدن به تفسیر علمی کامل از قرآن نیست حتی یک آیه از آن . علم ما بسیار کمتر از فهم این آیات است . اما این یک تلاش ، با وجود محدودیت های علمی شخصی ما است . علیرغم این که علم ما محدود است ولی دیگرا که علم بیشتری دارند و تخصص بیشتری دارند می توانند تحقیق کنند تا رازهای بیشتری از قرآن را برای دیگران آشکار سازند . در این مختصر با نگاهی به بعضی از آیات قرآن به تفکر در مورد خالق و یکتایی اش از طریق اثبات بسیار عقلی و علمی دعوت می شویم .
|
آیت الله مصباح یزدی | ||||
ردیف | توضیحات | حجم (KB) | زمان | موضوع |
1 | دانلود قسمت اول | 2,938 | 0:25:02 | ولايت فقيه پرتويي از خورشيد امامت |
2 | دانلود قسمت دوم | 3,283 | 0:27:59 | |
3 | دانلود | 2,404 | 0:20:25 | مقدمهاى بر مبانى تشكيل حكومت |
4 | دانلود | 9,025 | 1:16:59 | شبهات ولایت فقیه |
5 | دانلود | 7,959 | 0:07:54 | ششمین نشست تبیین علمی موضوع ولایت فقیه |
6 | دانلود قسمت اول | 3,106 | 0:25:43 | معنا و مبنای ولایت فقیه |
7 | دانلود قسمت دوم | 4,872 | 0:40:47 | |
8 | دانلود قسمت اول | 4,430 | 0:37:01 | اثبات ولایت فقیه |
9 | دانلود قسمت دوم | 4,155 | 0:34:40 | |
10 | دانلود قسمت اول | 4,155 | 0:34:40 | بررسی چند شبهه |
11 | دانلود قسمت دوم | 4,052 | 0:33:47 | |
12 | دانلود قسمت اول | 4,165 | 0:34:45 | حوزه ولایت ولی فقیه |
13 | دانلود قسمت دوم | 4,507 | 0:37:40 | |
14 | دانلود | 2,791 | 0:19:00 | تبیین ولایت فقیه |
منبع مورد استفاده -سایت شهید اوینی
نئو فراماسونری در عرصه جنگ نرم
یکی از خصوصیات و ویژگی های تشکیلات فراماسونری ، نو به نو شدن در هر زمان و منحرف نمودن اذهان از سازمان اصلی با قرائت های مختلف و دگرگون از تاریخ و مفاهیم و شاخص های ماسون گری به شمار می آید. این ویژگی تقریبا از همان دوران نخست شکل گیری این تشکیلات مخوف صهیونی در عملکردها و تحرکات آن ، بارز و مشخص بود. مثلا درحالی که اساس تشکیلات فراماسونری از همان نخستین سالهای اولیه هزاره دوم میلادی و پس از اولین جنگ های صلیبی توسط فرقه موسوم به شوالیه های معبد شکل گرفت و به تدریج در سراسر اروپا گسترش پیدا کرد اما در تواریخ رسمی، تاریخ شکل گیری نخستین لژهای ماسونی را مربوط به قرن هجدهم و تشکیلات بنایان آزاد و اشخاصی مانند دزاگولیه دانستند.
احادیث اعتقادی
شناخت |
خدا و شناخت او |
عدل |
علم عالم عقل فکر حکمت یقین موانع معرفت(هوی، شهوت، عُجب، تکبر، لجاجت، جدل) قلب گوش حق و باطل جهل و حماقت |
اسلام |
|
نبوت |
امامت |
معاد |
پیامبران
|
امامت |
سایت جامع شهید آوینی
چکیده: علم جدید که اصطلاحا به علوم پس از قرن هفدهم میلادی و انقلاب علمی، اطلاق می شود یک نظام فکری شناختی است که هرچند امروزه پس از تحولات گسترده اوایل قرن بیستم در فیزیک رفت و آمد نظریه ها و گسترش بررسیهای فلسفی پیرامون آن جایگاه و ارزش معرفتی دستاوردهایش تغییر کرده است اما همچنان به مدد فناوری بر آمده از آن و ارتباط تنگاتنگش با زندگی مردم و نیز گسترش چشمگیر آموزش و پژوهش حول محور این علم یک رکن اساسی هستی شناسی و جهان بینی انسان معاصر محسوب می شود. هدف از این رساله بررسی اجمالی برخی ویژگیهای مهم این رویکرد علمی به طبیعت و به دنبال آن شناسایی نقاط ضعف و محدودیتهای آن به منظور شناخت ارزش و جایگاه معرفتی دستاوردهای آن است. البته باید توجه داشت که علم یک فعالیت انسانی است و نمی توان آن را مستقل از آراء و اقوال دانشمندان و نیز اثرات واقعی و عینی اش بر اندیشه انسانها در نظر گرفت و ما نیز در این رساله از همین علم سخن می گوییم. نقادی مجزای هر یک از ویژگیهای مهم علم جدید یعنی: کمیت گرایی نفی تبیینهای غایی، تجربه گرایی، تحویل گرایی و اکتفاء بشر به دانش تجری که با استفاده از مقایسه های تاریخی و جستجو در آرا و روشهای مهمترین چهره های موثر در تکوین علم جدید استخراج شده اند سبب جلوگیری از کلی گویی و انتساب معضلات غیرواقعی به علم و تکنولوژی جدید می شود علاوه بر آنکه به ما کمک می کند تا تأثیر نظریه ها را در جهان شناسی خود تحدید کنیم. بطور کلی حاصل این بررسی انتقادی شناسایی چند مشکل اساسی است: ارتقای روش ب متافیزیک و جهان بینی. دخالت مبانی غیر علمی و غیرتجربی در شکل گیری رویکرد علمی نوین. خلط توصیف و تبیین. ادعای واقع نمایی علیرغم وجود محدودیتها. خود بسندگی دانش نوین و اکتفاء بشر به علوم تجربی باعث عدم شکل گیری مباحثات جدی فلسفی پیرامون اهمیت ارزش و اولویتهای ... علوم جدید شده است در حالیکه به نظر می رسد این مباحثات و نیز دخالت دادن مفاهیم و آموزه های دینی برای جهت دهی و مدیریت فرایند پژوهش طبیعی ضروری باشد. در واقع جهان بینی دینی بطور غیرمستقیم می تواند در ساختار دانش طبیعی تغییراتی ایجاد کند. همچنان که جهان بینی مادی تا کنون علم تجربی را در قالب خاص کنونیش عرضه کرده است.
قرآن مجموعه ای از گزاره ها و آموزه های هستی شناختی و جهان بینی و قوانین حقوقی و سیاسی و اجتماعی و اخلاقی است. از این رو از دربردارندگی وسیع ای برخوردار بوده و از گستره کامل و جامع ای بهره مند می باشد. کتابی که همه آن چیزهایی که انسان در زندگی دنیوی و اخروی خود بدان نیاز دارد را به اشکال مختلف و بیانات گوناگون تبیین و تحلیل کرده است و چیزی را فروگذار نکرده است. دربرگیرندگی آن همه حوزه های ریز و درشت مسایل زندگی را پوشش می دهد .
یکی از مسایلی که قرآن بدان اشاره کرده و به تحلیل ماهیت و علل و عوامل پیدایی و اهداف ایجادی و مهار و هدایت آن به سمت و سوی درست و صحیح پرداخته است، مسایل جنسی است. قرآن هر چند که در این حوزه به جهات اخلاقی از صراحت و بیان شفاف آن به گونه ای خودداری ورزیده است ولی از آن جایی که دین اسلام و آموزه های قرآنی بر اصول و پایه های فطرت انسانی نهاده شده و از سوی خداوند و پروردگاری فرو فرستاده شده است که آفریدگار و خالق اوست ، به این مساله به عنوان بخشی از ساختار وجودی بشر و نیازهای او توجه شده است و بر پایه این که خداوند از بیان حقایق و تبیین و تحلیل آن حیا نمی ورزد و هرچه را که لازم دین و زندگی باشد بیان می کند، در این حوزه نیز به همه آن چه می بایست گفته و توجه داده شود، پرداخته است.
قضا و قدر از عقايد قطعى اسلامى است كه در كتاب و سنت وارد شده و دلايل عقلى نيز آن را تاييد مىكند.
آيات در باره قضا و قدر بسيار است كه ذيلا به برخى از آنها اشاره مىكنيم.
قرآن درباره قدر مىفرمايد: ‹‹انا كل شيء خلقناه بقدر›› (قمر/49): ما هرچيزى را به اندازه آفريدهايم. همچنين مىفرمايد: ‹‹و ان من شيء الا عندنا خزائنه وما ننزله الا بقدر معلوم›› (حجر/20): چيزى نيست مگر اينكه گنجينههاى آن نزد ما است، و ما جز به مقدار معلوم آن را فرو نمىفرستيم.
درباره قضا نيز مىفرمايد:‹‹و اذا قضى امرا فانما يقول له كن فيكون›› (بقره/117): هرگاه اراده قطعى خداوند به چيزى تعلق بگيرد، به او مىگويد باش، پس آن چيز موجود مىشود.
نيز مىفرمايد: ‹‹هو الذي خلقكم من طين ثم قضى اجلا›› (انعام/2): اوست كه شما را از خاك آفريد، آنگاه اجلى را مقرر داشت.
با توجه به اين آيات و نيز روايات متعددى كه در اين زمينه وجود دارد،هيچ مسلمانى نمىتواند قضا و قدر را انكار كند. هرچند معرفت تفصيلى به جزئيات مسئله لازم نيست، واصولا براى كسانى كه آمادگى ذهنى براى فهم اين گونه مسائل دقيق ندارند ورود در آن شايسته نمىباشد، چون چه بسا ممكن است در عقيده خود دچار اشتباه يا ترديد شوند و به گمراهى افتند. از اين جهت امير مؤمنان على عليه السلام خطاب به اين گروه مىفرمايد:«طريق مظلم فلا تسلكوه، و بحر عميق فلا تلجوه، وسر الله فلا تتكلفوه» (1) : راهى است تاريك آن را نپيماييد، دريايى است ژرف در آن وارد نشويد، و راز الهى استخود را در كشف آن به تكلف نياندازيد.
البته هشدار امام مربوط به كسانى است كه توان فهم اين گونه معارف دقيق را ندارند، وچه بسا بحث درباره آن مايه گمراهى آنان مىشود. شاهد بر اين مطلب آن است كه آن حضرت خود در موارد ديگر به تبيين قضا و قدر پرداخته است. (2) لذا ما نيز در حدود معرفتخود با استفاده از قرآن و روايات و با كمك عقل به شرح آن مىپردازيم:
قضا و قدر از عقايد قطعى اسلامى است كه در كتاب و سنت وارد شده و دلايل عقلى نيز آن را تاييد مىكند.
آيات در باره قضا و قدر بسيار است كه ذيلا به برخى از آنها اشاره مىكنيم.
قرآن درباره قدر مىفرمايد: ‹‹انا كل شيء خلقناه بقدر›› (قمر/49): ما هرچيزى را به اندازه آفريدهايم. همچنين مىفرمايد: ‹‹و ان من شيء الا عندنا خزائنه وما ننزله الا بقدر معلوم›› (حجر/20): چيزى نيست مگر اينكه گنجينههاى آن نزد ما است، و ما جز به مقدار معلوم آن را فرو نمىفرستيم.
درباره قضا نيز مىفرمايد:‹‹و اذا قضى امرا فانما يقول له كن فيكون›› (بقره/117): هرگاه اراده قطعى خداوند به چيزى تعلق بگيرد، به او مىگويد باش، پس آن چيز موجود مىشود.
نيز مىفرمايد: ‹‹هو الذي خلقكم من طين ثم قضى اجلا›› (انعام/2): اوست كه شما را از خاك آفريد، آنگاه اجلى را مقرر داشت.
با توجه به اين آيات و نيز روايات متعددى كه در اين زمينه وجود دارد،هيچ مسلمانى نمىتواند قضا و قدر را انكار كند. هرچند معرفت تفصيلى به جزئيات مسئله لازم نيست، واصولا براى كسانى كه آمادگى ذهنى براى فهم اين گونه مسائل دقيق ندارند ورود در آن شايسته نمىباشد، چون چه بسا ممكن است در عقيده خود دچار اشتباه يا ترديد شوند و به گمراهى افتند. از اين جهت امير مؤمنان على عليه السلام خطاب به اين گروه مىفرمايد:«طريق مظلم فلا تسلكوه، و بحر عميق فلا تلجوه، وسر الله فلا تتكلفوه» (1) : راهى است تاريك آن را نپيماييد، دريايى است ژرف در آن وارد نشويد، و راز الهى استخود را در كشف آن به تكلف نياندازيد.
البته هشدار امام مربوط به كسانى است كه توان فهم اين گونه معارف دقيق را ندارند، وچه بسا بحث درباره آن مايه گمراهى آنان مىشود. شاهد بر اين مطلب آن است كه آن حضرت خود در موارد ديگر به تبيين قضا و قدر پرداخته است. (2) لذا ما نيز در حدود معرفتخود با استفاده از قرآن و روايات و با كمك عقل به شرح آن مىپردازيم:
نسبت عقل و دین در رشد انسان
مقدمه
ساختارهای اندیشه ای و فلسفی و فکری، بسیاری از رفتارهای مارا در زندگی جهت می دهند. البته با نگاهی به زندگی روزمره مردم متوجه می شویم دغدغه های فلسفی در میان زندگی ایشان به هیچ وجه مورد توجه نیست اما باید به این نکته توجه داشت که انسان نمی تواند در زندگی خالی از فکر و چرایی در اعمال و رفتار خود باشد.
رابطه عقل و علومی که منشاء عقلانی دارند با دین یکی از مسائل فلسفی است که ارتباط مستقیمی با فرهنگ زندگی مردم همچون مُد، چشم و هم چشمی، خودباختگی و موضوعاتی از این حیث دارد. روش زندگی انسانی که به تبیین درستی از این رابطه رسیده باشد با انسانی که بین این دو مقوله کاملا جدایی و حتی تضاد می بیند متفاوت است.
برای اینکه به این تبیین درست برای رسیدن به یک زندگی سعادتمندانه دست یابیم ضروری است که در ابتدا تعریف خود را از عقل، علم و دین معلوم کرده و سپس به قلمرو و انتظار خود از آنها بپردازیم.
تعریف علم و عقلبا مراجعه به فرهنگ وبستر مى بینیم که واژه Science که معانى مختلفى دارد......
وهابی ها می گویند:
شما شیعیان كه خود حسین را كشتید، چرا براى او عزادارى مى كنید؟!
نقد این اعتقاد :
در پاسخ آنان باید گفت ، كه شیعیان كوفه در شهادت حضرت سیّدالشهداء علیه السلام نقشى نداشته اند.
طبق تحقیق، فرماندهان لشكر عمر سعد در كربلا، یا از بنی امیّه بوده اند و یا از خوارج و یا گروهى كه از شام آمده بودند. شواهدى وجود دارد كه افرادى هشت روزه مسیر دمشق تا كوفه را طى نمودند تا خود را به كربلا برسانند.
در این که گروهى از مردم كوفه با نوشتن نامه و یا فرستادن نماینده، امام حسین علیه السلام را به كوفه دعوت كردند و بر این امر اصرار ورزیدند ، شکی نیست اما می خواهیم بدانیم آنها چه کسانی بودند ؟ در ابتدا، به شناسایى و بررسى آن افراد مى پردازیم.
تست روانشناسی بسیار جالب
تصور کنید در بیابان خشک و بی پایانی در حال راه رفتن هستید خسته،گرسنه،تشنه،پس از 5 ساعت پیاده روی......ناگهان ساختمان مجلل و با شکوهی در جلوی شما ظاهر میشود.
1.ساختمانی که جلوی شما ظاهر شده است چیست؟
الف-یک قصر ب- یک موزه ج-یک هتل د-یک بنای مذهبی (مسجد-کلیسا-......)
2.شما از چه طریقی وارد ساختمان میشوید؟
الف-پنجره ب- در ج- بالکن د- تونل زیر زمینی
وقتی وارد ساختمان شدید آن را بسیار مجلل و باشکوه می یابید......ناگهان صدای در زدن میشنوید...در را باز میکنید و کسی را میبینید که واقعاً میخواستید با او باشید.
3. آن شخص کیست؟
امروزه هر کس در زندگی خود به گونه ای با مسئله «مدیریت» درگیر است و این درگیری در سطوح بالا یا پایین، از دولت مردان و وزیران و فرماندهان تا اهل خانه و خانواده را به خود مشغول کرده است. اگر مدیریت در این امور به طور صحیح صورت پذیرد و با الهام از مبانی معنوی اسلام و دستورهای جامع و حرکت آفرین آن اصلاح گردد، می توان نیرومند در عرصه حضور یافت و به یاری خدا ضعف ها را جبران کرد.
اقتصاد اسلامی که دانشی نوپا است، ریشهای عمیق در دوران مبارک حضرت پیامبر اکرم دارد و بنیانهای فکری آن، در زمان حضرت پیریزی شده؛ به همین جهت، مطالعه اقتصاد آن زمان بهرغم تفاوتهای فراوانی که با زمان حاضر دارد، در تبیین چارچوب کلّی اقتصاد اسلامی مؤثر است. بدیهی است که در این مطالعه لازم است اقدامهایی که حضرت در جایگاه رئیس نظام برای زمان خاص خود انجام داده، از قوانینی که بهصورت تشریع کلّی برای همه زمانها وضع کرده است، تفکیک شود.
واحد جامعه و سیاست تبیان زنجان-
نقد چهار جریان عمده بخش عمده ای از اندیشه های فلسفی ، اجتماعی و سیاسی شهید مطهری را می توان از نقد ایشان بر چهار جریان و مکتب عمده ی فکری – سیاسی سمت یابی کرد : مارکسیسم ، ناسیونالیسم ، تحجرگرایی و التقاط . این مباحث را به طور خلاصه مطرح می کنیم ؛ شهید مطهری در عصری می زیست که عرصه ی فکری – سیاسی ایران و کشورهای اسلامی دیگر مورد هجوم مکاتب و ایدئولوژی های انحرافی و عمدتاً الحادی قرار گرفته بود .
این امر حساسیت ویژه ای به مباحث انتقادی اندیشه مندان مسلمان در مقابل تفکرات عمدتاً وارداتی موجود می بخشید . این تفکر شهید با همان شیوه ی نظام مند فکری خود مکاتب و تفکرات فوق الذکر را به مقابله ی علمی – اندیشه ای طلبید .
الف) در نقد مارکسیسم ایدئولوژی مارکسیسم ، بخش عمده ای از حیات بشر – در قرن بیستم را به خود معطوف ساخت .
شناخت زن از ديدگاه اسلام و تقابل آن با مكاتب غربي
فهيمه شيرخاني
چكيده
در عصر حاضر كه با عنوان عصر ارتباطات از آن ياد مي شود، مفهوم مرزهاي ملي و فرهنگي از بين رفته است در اين ميان جهان كفر و سكولار با حاكميت انديشه پليد صهيونيسم، با سلطه رسانه اي و تبليغاتي در تلاش است تا با تبليغات گسترده، خود را مدافع حقوق بشر و حقوق زنان معرفي نمايد. در چنين شرايطي ضرورت توجه به انديشه اسلام در مورد زن و تعريف كرامت و انسانيت او در قرآن و روايات بيش از پيش روشن ميگردد.
مكتب فمينيسم به عنوان معرف انديشه غرب در مورد زن، خواركنندهترين مكتب در معرفي شخصيت زن مي باشد. زيرا......
11نکته روانشناسی درقرآن
1 . از دیدگاه قرآن، سه نوع شخصیت اساسی وجود دارد; مؤمن، کافر و منافق ; (آیات 2 تا 20 سوره بقره) .
2 . شخصیتهای مؤمن، خود دارای سه درجه شخصیتی میباشند ; آنان که به خود ظلم میکنند، آنان که میانه رو هستند و آنان که پیشتازانند; (فاطر/32) .
3 . مشخصه بارز شخصیت کافر آن است که دل و اندیشهاش را قفل کرده است و راهی برای نفوذ هیچ حرف تازه و اندیشه متفاوتی نگذاشته است و به همین دلیل، از درک حقایق عاجز است .
4 . خصوصیتبارز شخصیت منافق از دیدگاه قرآن، دوگانگی ریشهای در ظاهر و باطن است; به همین دلیل، مبتلا به شک و تردید و عدم قدرت تصمیمگیری و ناتوانی در قضاوت میشود; (بقره/8 تا 20 و منافقون) .
نکات تربیتی و روانشناسی در قرآن *
چند نکته تربيتى در قرآن
*1. اگر قصد راهنمايى و تربيت كسى را داريد، در قدم اول از گفتار نرم و با محبت بهره گيريد؛ حتى اگر مخاطب شما فرعون سركش يا سران لجوج كفار جاهلى باشند؛(طه/44 و شعرا/215). 2. الف) گفتار رفتار آدمى در هر زمان و مكان، در حافظه الهى محفوظ است ؛ مراقب باشيد؛(لقمان/16 و كهف/30). ب) نسبت به انسانهاى اطرافت، احساس مسئوليت كن و آنها را از كارهاى بد بازدار و به كارهاى خوب تشويق كن. اين لازمه استحكام يك پيكر است و بنى آدم اعضاى يكديگرند؛(لقمان/17). |
|
اسلام شناسی(بلوغ فکری)
شادی روح استاد صفائی صلوات بفرستید
موضوع جلسه:اصل حرکت وضرورت حرکت:
1- باید ضرورت حرکت را خود احساس کنیم با گفتن ها وشنیدن ها ونوشته ها نمی شود احساس ضرورت حرکت را در خود ایجاد کرد باید ضرورت حرکت را خود احساس کرد و درک کرد مثل نیاز به تشنگی وگرسنگی.
2- تاآدمی خود ضرورت نیاز به حرکت را در خود احساس و ایجاد نکند انتظار عمل وحرکتی را از او نمی توان داشت .با پای دیگران نمی توان رفت مگر برای دیگران.
تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان انسان ادامه دارد و آدرس eed.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.